Datasoft Bulut

Datasoft Duyurular

Anasayfa >

15 HAZİRAN 2023

2022 yılı Gayri Safi hasılatı 3 Milyon ve üzerinde olanlar, 1 Temmuz 2023 tarihi itibari ile e-Fatura kullanma zorunluluğunuz başlıyor. 1 Temmuz'a kadar Mali Mühür almak ve e-Fatura GIB başvurusu yapmak zorunludur. İster Datasoft Klasik Ticari Entegre, isterseniz Datasoft Bulut ile Özel Entegratör üzerinden kolayca e-Fatura uygulamasına başlayabilirsiniz.

22 EKİM 2022

Ön muhasebe için canlı güncellemesi alınmıştır. Dönüştürme işlemine tabi tutulan belgelere liste ekranlarında ayırt edebilmek için özellik olarak yeni statüler eklenmiştir. Eklenen statüler, Alış/Satış dökümanı liste ekranlarında 'Dönüştürme Statüsü' sütununda olacak şekilde; Tamamı dönüştürülen belgeler Belgenin Tamamı Dönüşmüş statüsünde ve kırmızı renkte Bir kısmı dönüştürülen belgeler Kısmi Dönüştürülebilir statüsünde ve sarı renkte, Hiç Dönüştürülmemiş belgeler ise Dönüştürülebilir statüsünde ve yeşil renkte görüntülenmesi sağlanmıştır. Ayrıca, Alış/Satış dökümanı liste ekranında Filtreleme bölümüne de 'Dönüştürme Statüsü' filtresi eklenmiştir. Bu özellikle birlikte Dönüşen, Dönüşmeyen yada Kısmi dönüşen belgelerin toplu bir şekilde listenebilmesi sağlanmıştır.

22 EYLÜL 2022

Mobil Alış / satış liste sayfasında bazı değişiklikler yapılmışmıştır. Ekranın sağ tarafına İndir Butonu eklenmiştir. Web de olduğu gibi belgeler liste sayfasından XML/PDF/HTML olarak indirilebilecektir. Carinin TCKN/VKN bilgisi belge görünümü yeri değiştirilmiştir. Genel toplam tutarının sol tarafına "Genel toplam" yazısı eklenmiştir. Ön Muhasebe tarafında da güncellemeler yapılmıştır. Alış Satış Dökümanları Liste sayfası ve Entegrasyon menüsündeki E-fatura, E-İrsaliye liste sayfalarında "GİB Durum" sütunu eklenmiştir. Entegraston menüsündeki e-Fatura, e-İrsaliye liste sayfalarının sütun genişlikleri daraltılarak tek sayfada bütün olarak görülmesi sağlanmıştır. Hareket raporlarında rapor başlıklarında yer alan kart bilgilerinin alınan excel listesinde de, Sol üst köşede ve bold olacak şekilde gelmesi sağlanmıştır.

16 AĞUSTOS 2022

Alış/Satış dokümanlarında yer alan "ödeme planı" alanında bazı değişikler yapılmıştır. Bu değişiklikler; Ödeme ve gönderim bilgileri alanı Alış/Satış dökümanlarından kaldırılmıştır. "Ödeme ve gönderim bilgileri” alanındaki seçenekler “ödeme planı şekli” seçeneklerine eklenmiştir. Ayrıca yeni bir seçenek olarak “Aracı Firma” seçeneği de eklenmiştir. Bu durumda “ödeme planı” alanındaki “ödeme planı şekli” seçenekleri “Yok, Peşin, Vadeli, Taksitli, Banka Kartı/Kredi Kartı, EFT/Havale, Kapıda Ödeme, BKM, Kampanyalı, Aracı Firma " şeklinde güncellenmiştir. Alış Satış Dökümanlarındaki taşıyıcı bilgilere 2 yeni alan eklenmiştir. Bunlar; Gönderim Tarihi ve İnternet Satış Sitesi’dir. Taşıyıcı cari alanına sadece kargo cari entegrasyon sayfasında seçilmiş olan carilerin gelmesi sağlanmıştır.

8 AĞUSTOS 2022

Ön muhasebenin IOS cihazlar için mobil ekranları yapılmıştır. Mobil için yapılan ekranların açıklaması aşağıdaki gibidir; Giriş ekranı yapılmıştır. Giriş ekranında şuan için kullanıcı adı, parola alanları ve giriş yap butonu bulunmaktadır. Şirket seçim ekranı yapılmıştır. Şirket seçim ekranında "Şirket Adı" filtresi bulunur. Şirket isimleri ile filtreleme yapılabilir.. Şirket ana menüsünde önce satış sonra alış olmak üzere sadece iki menü seçeneği olacaktır. Bu iki menü seçeneği de açık halde ekrana gelecektir. Bu menüler ile alış ve satış belgeri listesine gidilebilir. Ana menüde alış menüsünün hemen alında kullanıcı menüsü bulunur. Kullanıcı menüsünde kullanıcı adı ve altında "Çıkış Yap" butonu bulunur. "Çıkış Yap" butonu ile kullanıcı oturumdan çıkış yapabilir. Alış / satış listesine girildiğinde açılır/kapanır filtreler ile filtreleme yapılabildiği gibi, işaretlenen belgeler sayfanın altında bulunan "Entegretöre Gönder" butonu ile entegretörü gönderilebilir, "Uygulama Yanıtı Al” butonu ile gönderilen belgenin entegretördeki durumu sorgulanabilir. Aynı listeden kayıtlı belgelere erişilebilir veya yeni belge kaydedilebilir, belgelerin statüsü takip edilebilir.

27 TEMMUZ 2022

Entegrasyon menüsünde beta sürüm olarak "Pazaryeri Entegrasyonu(Beta)" menüsü eklendi. Öncelikle Şirket menüsü, 'Pazaryeri Entegrasyon Yönetimi' menüsünde Pazaryeri Entegrasyon Tanımı yapılmalıdır. Pazaryeri Entegrasyon Tanımı şu an sadece Trenyol için yapılabilmektedir. Tanım sonrasında Entegrasyon menüsü, "Pazaryeri Entegrasyonu(Beta)" menüsüne girilerek 'Güncelle' butonu ile Entegrasyondan gelen onaylanmış siparişlerinin listelenmesi sağlanacaktır. Onaylanmış siparişlerin listelendiği sayfada isteğe göre filtrelemeler yapılabilmektedir. Beta sürüm olduğu için geliştirmeleri halen devam etmektedir, çıkabilecek hatalar en kısa sürede giderilip, tamamlanacaktır. Ayarlar sayfasına Kargo Cari Entegrasyon sayfası eklenmiştir. Kargo cari entegrasyon sayfasında kargo firması olarak kullanılmak istenilen carilerin seçildiği sayfadır. Cariler aranıp (Carinin kodu, ünvanı, şahsi ünvanı, adı, soycadı ile aranabilir.) belirlenen cari seçimi yapılarak kaydet butonu ile kayıt edilebilmektedir.

18 TEMMUZ 2022

Yapılan güncelleme ile finans dökümanlarına ön izleme ve yazdırma özelliği eklenmiştir. Finans dökümanının içinde bulunan butonların yanına ön izleme butonu eklenmiştir. Butonu tıklandığında içinde bulunan finans dökümanının ön izlemesi açılmaktadır. Ön izlemede sol üst köşede içinde bulunan şirket bilgileri gelecektir. Bu bilgileri alış satış dökümanındaki gibi şirket genel ayarlarından alınan bilgilerdir. Sağ üst köşede var ise şirket logosu gelir. Eğer belge tekli finans belgesi ise şirket bilgilerinin hemen altında "Nereden" , onun yanında ise "Nereye" alanı gelecektir. Nereden ve Nereye alanlarının içinde; seçilen cari/personel, banka/kasa kartlarının finans dökümanında gelen bilgileri yer alır. Nereye alanının yanında ise belge bilgileri alanı gelecektir. Belge bilgileri alanında Belge Tarihi, Belge Serisi - No, Sayfa No bilgileri yer alır. Eğer belge çoklu ise Nereden ve Nereye bilgileri satırlarda yer alır, ayrıca belirtilmez. Bu durumda şirket bilgilerinin hemen altında belge bilgileri alanı yer alır. Satırlarda ; belge , takip no , açıklama , vade tarihi, belge tutarı alanları yer alır. Belge: çek, senet, nakit, havale/eft, k.kartı Açıklama: fnans belgesinde geri kalan sütunlar açıklama alanında kendi ismiyle yer alır. Çoklu belgelerde nereden ve nereye bilgileride açıklama alanında gelmektedir. Vade Tarihi: çek/senet için vade tarihi , nakit , havale/eft için belge tarihi , k.kartı için tarih sütunu yer alır. belge tutarı(para birimi) : satırdaki belge tutarı yazar. Satırlar finans dökümanındaki sıra ile yer alacaktır. Satırların altında , en sağda "toplam : ....." yazar. Üstündeki satırların belge tutarı sütununun toplamıdır. Eğer birden fazla sayfa olursa , bütün sayfalarda satırların üzerindeki bütün alanlar yine yer alır. İlk sayfa dışında, ilk satırda "nakli yekün" yazısı ile bir önceki sayfadaki toplam yazar. Son sayfada en solda genel toplam yazıyla yazılacakıtr. Altında sonuç alanı yazacaktır.Eğer çek /senet varsa sonuç alanında kaç adet olduğu yanında yazacaktır. Ön izlemede sağ alt köşede yazdır butonu yer alır. Butona tıkladığında yazdırma sayfasına gidilir. Finsnas belgesinin ön izlemedeki hali A4 formatında açılır. Belge yazdırılabilir.

13 TEMMUZ 2022

Ön muhasebede canlı güncellemesi alınmıştır. Bütün firmalarda şirket genel ayarlarında sol en üstte “Firma No” eklenmiştir. Firma no içeriği : İlk karakter şirketin ne şirketi olduğuna dair olacaktır. Ticari (ön muhasebe ) için “T” , e-defter için “E” harfi ile başlayacaktır. Ardından gelen 4 karakter şirketin programda açıldığı yıl olacaktır. Ardından 6 karakter şirketin programımızdaki unique IDsi olacaktır. ıdnin 6 karakterden az olduğu durumda IDnin soluna 0 eklenerek 6 karaktere tamamlanacaktır.

7 TEMMUZ 2022

Harcama başına kontör düşme işlemi canlı ortamda kapalıydı. Bu açılmıştır. Her bir kontör bir adet belgeye eşittir. Artık kullanıcıların kaydettikleri her alış/satış belgesi ve finans belgesi için kontör paketlerinden 1 kontör düşecektir. Belgenin güncellenmesi kontör harcamaz. Satın alınan paketteki kontörler bittiği durumda: ortalama 1 ayda harcadığı kontörün yarısı kadar harcamasına izin verilir. Bu durumda kontör sayısı eksiye düşer. Eksi kontörler alınan ilk paketten düşülür. Kullanabileceği eksi kontörle de bittiğinde, kullanıcı sisteme girebilir ancak yeni alış, satış ya da finans belgesi düzenleyemez. Şirketlerin 01.01.2020'den itibaren kullandıkları kontör bulunarak şirketin kullandığı bakiyeye eksi olarak yansıtılmıştır. Menünün hemen altında uyarı mesajı eklenmiştir. Mesajda kalan kontör miktarı ve son geçerlilik tarihi yazılır. Kontör miktarı şirketin aktif kalan kontör miktarı toplamıdır. Şirket menüsünde bulunan "Paket Bilgileri" ve “Kullanım-Fatura-Ödeme Bilgileri” menülerinin yanındaki “Beta” ibaresi kaldırılmıştır. Kullanıcı sayısı kontrolü açılmıştır. Şirkete kullanıcı davet edildiğinde; Şirketteki paketin kullanıcı sayısına bakılarak eğer şirkette ; maximum kullanıcıya ulaşıldıysa, paketin kullanıcı sayısı yetersiz uyarısı dönecektir ve kullanıcı davet edilemeyecektir. Bu durumda ek kullanıcı satın alma menüsünden ilgili paket için tanımlanan ek kullanıcı sayısı kadar ek kullanıcı satın alınabilir. Mali müşavir kullanıcısı ve kanal bayi kullanıcıları kullanıcı hakkını götürmez.

1 Temmuz 2022

Ön muhasebe tarafında güncelleme alınmıştır. Yapılan güncelleme ile şirket genel ayarları sayfasında hukuki yapı tüzel seçildiğinde şirket bilgilerine "Şirket Merkezi" alanı eklenmiştir. Zorunlu alan değildir. Eğer şirkette bu alan dolu ise, ön izlemelerde şirketin bilgilerinin olduğu alanda en altta şirket merkezi bilgisi de eklenecektir.

24 Haziran 2022

e-Fatura ve e-Arşiv belgelerinde, Önizlemeye QR kod eklenmesi ile ilgili geliştirme tamamlanmıştır.
-Alış Satış dökümanı oluşturucularına (builder) ve buildera bağılı Belge Tipi ayarlarında “Önizlemede karekod var/yok” parametresi eklendi.
-Belge Tipi ayarlarında “Önizlemede karekod var/yok” switchi ON/OFF seçimine göre Fatura Belgelerinde Önizlemede Karekod gelmesi/gelmemesi sağlanmıştır.
-e-Fatura ve e-Arşiv belgeleri için 'satıcı tckn/vkn, satıcı ünvan/ad-soyad, alıcı tckn/vkn, alıcı ünvan/ad-soyad,belge serisi no , belge tarihi, ettn ve önizlemedeki sonuç alanındaki satırlar' tümünü içeren bilgiler fatura önizlemedeki Karekoda gelir.
-e-Smm, e-Müstahsil ve e-İrsaliye belgeleri önceden de olduğu gibi sadece ETTN yi içeren bilgi Karekoda gelir.

02 Haziran 2022

1-Kredi kartlarında kullanılan POS cihazları ile ilgili geliştirmeler tamamlandı.
a-Kartlar - POS'lar menüsünden, POS kartları içerisinde Banka ve Banka Hesap bilgileri seçimi yapılması zorunlu hale getirilmiştir.
Böylelikle bu menüden Banka ve Banka Hesap bilgileri ile POS kartının ilişkilendirilmesi işlemleri yapılır.
b- Daha sonra Finans belgelerinde 'Nereye' alanında 'Banka' seçildiği durumlarda; POS tanımında Banka bilgileri ile ilişkilendirildiği için, POS satırında tanımlanan POS taki Banka Hesap bilgilerine bağlı POS bilgileri gelir, Eğer Bankaya bağlı POS bilgileri tanımlanmadıysa POS satırında seçim yapılamamaktadır.
c-Kartlar - POS'lar menüsünde, Pos kartına uygulanan Komisyon Oranını, Tahsil Türünü ve Hesaba Geçiş gününü tanımlanmaktadır, Böylelikle Taksitli işlemlerde uygulanan komisyonun tahsil türü, Vadeli /İlk taksitten seçimleri ile Kredi Kartının bakiye ve hareket raporlarına nasıl yansıyacağını belirlenmektedir.
d-Pos kullanılan Finans belgelerinde Statüsü 'Hesaba' olan taksitli işlemlerde;
-Komisyon tahsil türü Vadesinde ise; girilen Komisyon oranı kadar tüm taksit tutarlarından komisyon düşülerek banka hareketlerine/bakiyelerine nakit borç işlemi olarak yansır
-Komisyon tahsil türü İlk Taksitten ise girilen komisyon oranı tüm toplam alınarak hesaplanır ve komisyon toplamı ilk taksitten düşerek, diğer taksitlerde komisyon düşmeden banka hareketlerine/bakiyelerine nakit borç işlemi olarak yansır e-Pos kullanılan Finans belgelerinde Statüsü 'Provizyon' olan taksitli işlemlerde;
-Komisyon tahsil türü Vadesinde ise girilen komisyon düşmeden banka hareketlerine/bakiyelerine kredi kartı borç işlemi olarak yansır.
-Komisyon tahsil türü İlk Taksitten ise girilen komisyon düşmeden banka hareketlerine/bakiyelerine kredi kartı borç işlemi olarak yansır. f-Pos kullanılan Finans belgelerinde Statüsü Provizyon ve Hesaba olan tek çekim işlemlerde;
-Tek çekim işlemlerde statüsü hesaba ise girilen komisyon düşülerek banka hareketlerine/bakiyelerine nakit borç işlemi olarak,
-Tek çekim işlemlerde statüsü Provizyona ise komisyon düşmeden banka hareketlerine/bakiyelerine kredi kartı borç işlemi olarak yansır.
Ek olarak; Pos kartlarına ve Finans dökümanı kredi kartı sütununa Hesaba Geçiş Günü eklenmiştir.
Hesaba Geçiş Günü; Satırdaki Tarihi sutununda seçilen POS kartındaki Hesaba geçiş günü eklenerek Hesaba geçiş tarihi bulunacaktır. Eğer komisyon girilmemiş ise Hesaba geçiş tarihi 0 olarak hesaplanacaktır.

13 Mayıs 2022

Navigasyonda bulunan raporlar menüsü altına Çek/Senet Raporu sayfası eklemiştir. Bu sayfada finans belgelerinde girilen çek ve senetlerin raporu alınabilir. Sayfadaki filtrelerde Rapor Tarihi filtresi zorunlu alandır, default değeri günün tarihi gelir. Rapor Tarihi alanında seçilen tarih ve öncesine ait belgelerde girilen çek/senetler rapora gelir. Çek/Senet butonlarından ve Ayrıntılı/Özet butonlarından sadece biri seçilebilir ve seçim zorunludur. Default değerleri çek ve ayrıntılıdır. Yapılan seçime göre çek veya senetlerin, ayrıntılı veya özet raporu oluşturulabilir. Bu seçimlere göre oluşturulan listede gelecek sütunlar değişiklik gösterir.
Çek ve ayrıntılı butonu seçilir ise, ayrıntılı çek raporu oluşturulur. Rapor listesinde; Takip No, Belge Adı, Giriş Tarihi, Alınan Firma, Şahsi/Ciro, TCKN/VKN, Düzenleme Tarihi, Tutar, Vade Tarihi, Çek No, Düzenleyen, Kendi Bankası, Durumu, Çıkış Tarihi sütunları gelecektir. Ve bu sütunlar çekteki bilgilere göre dolacaktır.
Senet ve ayrıntılı butonu seçilir ise, ayrııntılı senet raporu oluşturulur. Rapor listesinde; Takip No, Belge Adı, Giriş Tarihi, Alınan Firma, Şahsi/Ciro, TCKN/VKN, Düzenleme Tarihi, Tutar, Vade Tarihi, Ödeme Yeri, Borçlu, Durumu, Çıkış Tarihi sütunları gelecektir. Ve bu sütunlar seneteki bilgilere göre dolacaktır.
Ayrıntılı/Özet radio butonlarından özet seçilir ise, çek/senet farketmeksizin liste aynı sütunlardan oluşacaktır. Özet tablosunda dönem, ortalama vade, adet ve tutar sütunları bulunmaktadır. Rapora yansıyan çek ve senetler vade tarihlerine göre en eskiden başlayacak şekilde listelenir. Dönem alanı; rapora yansıyacak hareketler arasından en eski vade tarihli hareketin vade tarihinin ayından başlar ve en ileri vade tarihli hareketin vade tarihinin ayında biter. Ay ve yıl birlikte yazılır. Örnek : Ocak 2021, Şubat 2021.
Ortalama vade; ilgili aya ait çek ve senetlerin vade tarihini belirler. Ortalama vade tarihi belirlenirken ADAT hesabı yapılır.
ADAT hesabı : Hareketin vade tarihi ile rapor tarihi arasındaki fark bulunur: Vade Tarihi-Rapor Tarihi. Bu fark satırdaki "Tutar" alanındaki değerin şirket para biriminden karşılığı ile çarpılır. Ağırlıklı tutar bulunur. Ağırlıklı tutarlar toplamı/ toplam tutarları toplamı = ortalama vade günü bulunur. Rapor tarihine bu değer eklenerek ortalama vade tarihi bulunur. Ortalama vade virgülden sonrası sayı >= 5 ise yukarı, yoksa aşağıya yuvarlanır.
Adet alanında ilgili aya ait kaç tane çek/senet var ise toplam sayısı yazar. Tutar alanında ilgili aydaki çeklerin/senetlerin toplam tutarı yazılır. Tutarı şirket para biriminden farklı ise şirket para birimine dönüştürülmesi gerekir, ardından toplama işlemi yapılır. Çekin vade tarihinde kur varsa ; vade tarihindeki kur alınır. Çekin vade tarihinde kur yoksa ; en yakın geçmişteki kur alınır.
Rapor listelerinin en altında sayfalamadan bağımsız olarak toplam tutar sütunu bulunur. Ayrıntılı listede; tutar sütununun toplamı yazılır. Eğer tutar sütununda birden fazla para birimi her para birimi kendi arasında toplanarak yazılır. Özet listede ise; Ortalama vade sütununun toplamı aynı hizada altına yukarıdaki adat hesabı ile bulunarak yazılır. Tutar ve adet sütunlarının toplamı ise ; satırlardaki değerleri toplanarak bulunur ve ilgili sütunların altına yazılır.
Filtreleme alanındaki diğer filtreler kullanıcı isteğine göre seçilebilir veya boş bırakılabilir. Oluştur veya ara butonu ile rapor oluşturulur. Şablon kopyala butonu ile seçilen filtreler için şablon kayıt edilebilir. Daha sonra ilgili şablon seçildiğinde kayıtlı filtreler ile arama yapılabilir. Bir şablon seçili iken şablon kaydet butonuna basılırsa kayıtlı şablon güncellenir. Şablon Kopyala; şablon alanında bir şablon seçiliyken buton aktiftir, yoksa buton pasiftir. Butona tıklandığında şablon kopyalanarak ; şablona kayıtlı filtreler seçilir ancak ; şablon seçimi boşaltılır. Böylece kullanıcı şablonu yeni kod ve adla birlikte kaydedebilir. Şablon kaydedilirken "Rapor Tarihi" filtresi kaydedilmez.
Oluştur butonu ile rapor oluşturulduktan sonra sağ üst köşede excel butonu gelecektir. İlgili buton ile rapor excele aktarılabilir.